Veertigdagentijd en Pasen 2014 Veertigdagentijd en Pasen 2014
Voor de Veertigdagentijd en Pasen 2014 volgen we het alternatieve spoor van het oecumenisch leesrooster. Dit betekent dat we de weg van Jezus volgen vanaf de intocht in Jeruzalem tot aan de opstanding volgens het evangelie van Mattheüs. Het vraagt om een denkomslag om op de eerste zondag van de Veertigdagentijd de intocht te lezen en op Palmzondag de strijd van Jezus in de Hof van Getsemane.

Als basis voor de schikkingen is het symbool van een poort gekozen als verbindende schakel tussen de lezingen. In de kerk in Laag-Soeren staat een stenen poort en in de kerk in Spankeren staat een ‘groene’ poort.
Een poort geeft een overgang aan: je komt van buiten en gaat naar binnen, of andersom. De poort staat ook voor ons zoeken naar de stilte. Vanuit ons dagelijks leven gaan we als het ware een poort door om ons te bezinnen op wat van waarde is voor ons persoonlijk leven en ons samenleven.
In de stilte kunnen we op adem komen, om vervolgens met hernieuwde energie weer in beweging te komen.

Zondag 9 maart 2014
Zondag 16 maart 2014