Veertigdagentijd 2022 Veertigdagentijd 2022

Zondag 6 maart 2022 - Ontmoetingskerk Dieren

De mens leeft niet van brood alleen. Tussen de grassenstructuur staan tarwe-aren als verwijzing naar die zinsnede. In de pot staan bloeiende primula’s ook wel hemelsleutel genoemd en symboliseert waar het in deze schikking om gaat, betekenisgeving.

Liturgische schikking kerk Laag-Soeren - zondag 13 maart 2022

Het verhaal ging over ontmoeting, de uitgebloeide grassen herinneren ons aan de voorbije lente, zomer en herfst. De wolk van gipskruid verwijst naar de stem die uit de wolk komt.

Tot inkeer komen-vrucht dragen-geduld van God zijn de kernwoorden bij de schikking van 20 maart.

Welkom thuis, hier mag je zijn. Groene takken en de eerste bloesems een symbool voor een nieuw begin vertelt ons de schikking van 27 maart.

Bij onze terugblik op onze reeks van liturgische schikkingen zijn we aangekomen bij zondag 3 april. Het droge riet maakt langzaam plaats voor het nieuwe groen, het symbool van verwachting. De wijnstok als symbool voor Jezus en wij mogen de ranken zijn.

Symbolische schikking - 10 april 2022

Schikking zondag 10 april. De vertikale zuil wordt steeds groener, de buxus verwijst naar de intocht in Jeruzalem en de verbinding met aswoensdag. De aren verwijzen naar het brood en de wijn symboliseren we door avondmaalsbeker bij de schikking te plaatsen.

Petruskerk Spankeren - Witte Donderdag - 14 april 2022