kerkenmarkt 2014

Wat hebben we een geweldige Kerkenmarkt met elkaar kunnen houden.
Met trots kunnen we terugkijken op een fantastische geslaagd evenement. Hartelijk dank voor jullie inzet hiervoor.

Het was in het begin aanzienlijk drukker dan vorige jaren en het was weer ouderwets gezellig.
Jammer natuurlijk van die buien aan het eind van de markt. Het laatste uurtje viel daardoor letterlijk en figuurlijk wat in het water, maar dat mocht de pret niet drukken.
Heel veel mensen gaven ons complimenten over de opzet van de markt en de mooi verzorgde opbouw van de kramen. Ook werd vaak gezegd dat de markt bij ons zo ontspannen en gezellig is en daarmee onderscheiden we ons dan ook van de vele andere “rommelmarkten” hier in de buurt.
De ruimere opzet van de kramen, het gebruik van meer tenten op het grasveld en de toevoeging van de ijskraam, hebben hier een goede bijdrage aan geleverd.

De bruto opbrengst van de markt is ongeveer € 8.400,= (sponsorbijdragen komen hier nog bij).
Van dit bedrag moeten nog onkosten af, maar dan blijft er toch nog een heel mooi bedrag over voor de doelen.
De definitieve opbrengst weten we pas later en zal worden bekend gemaakt op de afsluitende evaluatieavond van 8 oktober.
De opbrengst is iets lager dan de vorige keer, maar dat kwam doordat het laatste uur bijna niets meer is verkocht vanwege de regen.

Het aantal vrijwilligers dit jaar was ongeveer 114 (incl. voorbereiding) en dat was meer dan ooit. Heel fijn ook dat (weer) diverse familieleden, buren en vrienden van “vaste” vrijwilligers meededen. Heel erg bedankt daarvoor en we hopen dat jullie hiervan hebben genoten en dat het uitnodigt om over 2 jaar weer van de partij te zijn.

Op woensdag 8 oktober om 20.00 uur wordt iedereen die, op welke wijze dan ook, heeft meegewerkt aan de voorbereiding en/of de dag van de Kerkenmarkt zelf, van harte uitgenodigd voor een gezellige afsluitende avond in “De Kerkhorst”, waar we de definitieve opbrengst zullen horen van zowel de totaalmarkt als de afzonderlijke kramen, de foto’s van de 20e zullen bekijken, een korte evaluatie gaan houden en vooral gezellig met elkaar willen napraten.

We willen onze Kerkenmarkt steeds weer verbeteren en leren van de dingen die goed en minder goed gingen.
Daarom hierbij het verzoek aan iedereen om (nu het nog vers in het geheugen zit) alle verbeterpunten (kort en krachtig) aan te geven, maar ook de dingen die heel goed verliepen of opvallend waren, te melden.
Jullie antwoorden kun je via de mail naar ondergetekende sturen.

De komende dagen moeten er nog wat klussen worden gedaan waarvoor we nog wat vrijwilligers kunnen gebruiken!
  • Dinsdagavond om 18.30 uur voeren we het oud papier af.
  • Dinsdagavond om 19.00 uur wordt de rest van het afval aan de weg gezet bij “De Kerkhorst” en directe omgeving. Dit afval wordt woensdag door de Sita opgehaald.
  • Op een nog te bepalen dag (afhankelijk van het droogproces van de tenten) worden de stoelen in de kerk goed gezet en moet de kerk weer volledig worden ingericht.
In alle gevallen verzamelen we bij “De Kerkhorst”. Aanmelding kan bij ondergetekende.

Nogmaals hartelijk dank voor al het werk dat in de afgelopen tijd door jullie is verzet en sterkte met alle spierpijn en vermoeidheidsverschijnselen.

Met een hartelijke groet namens Marjo, Elly, Marjolein en Casper

Fred Haandrikman